CILJ STUDIJSKOG PROGRAMA
CILJ STUDIJSKOG PROGRAMA
Nastavni planovi i programi studija drugog ciklusa – master studija na Fakultetu za ekonomiju i menadžment koncipirani su tako da se studenti obrazuju da poslovno misle, da se testiraju i ohrabruju da blagovremeno prepoznaju šanse i prijetnje u poslovnom ambijentu, respektujući pri tome poslovnu etiku i društvenu odgovornost savremenih korporacija, kao i da efektivno i efikasno implementiraju planske odluke.
Studijski program master studija – Ekonomija i menadžment (60 ECTS) je namjenjen kandidatima sa završenim četvorogodišnjim studijima (240 ECTS) da se, na pristupačan način i od strane kompetentnih profesora, upoznaju sa prirodom i složenošću ekonomije, menadžmenta i finansija, dovoljno dobro obrazuju i testiraju svoje sposobnosti za efektivno i efikasno reagovanje na izazove koje generira savremeni privredni i društveni razvoj, te da uspješno vode svoju profesionalnu karijeru. Kao takav, uključuje portfolio relevantnih predmeta koji se izvode i uz ilustracije i/ili diskusije poslovnih slučajeva.
Realizacija nastavnog plana podrazumijeva saradnju sa relevantnim univerzitetima u zemlji i inostranstvu, angažovanje uglednog nastavnog osoblja, interaktivan rad sa studentima, analizu poslovnih slučaja, istraživanje, odnosno savremene metode izvođenja nastave.
Ishod procesa učenja
Ovaj studijski program omogućava studentu znanja iz metodologije naučno-istraživačkog rada, makroekonomske analize i korporativnog upravljanja. Pored toga, studentima je omogućeno da u zavisnosti od svog polja interesovanja izaberu četiri izborna predmeta, sa liste izbornih predmeta koji su grupisani u tri (3) opcione grupe predmeta.
Po završetku ovog studijskog programa student je osposobljen da obavlja poslove iz oblasti ekonomije, menadžmenta, marketinga i finansija, te da razumije ekonomsko, socio-kulturno, tehnološko i geopolitičko okruženje što je preduslov za donošenje relevantnih odluka.
Na kraju ovog programa student je osposobljen da, u zavisnosti od opcione grupe predmeta, prati i razumije makroekonomska i mikroekonomska kretanja i pojava kao i koncepte, tehnike i alate koji se koriste u nacionalnoj i međunarodnoj ekonomiji sa kompetencijama u oblastima:
- Finansije
- Menadžment i marketing
- Ekonomija
STUDIJE DRUGOG CIKLUSA
STUDIJSKI PROGRAM : EKONOMIJA I MENADŽMENT (60 ECTS)
Br. | Predmeti i predavači | ECTS bodovi | Fond časova |
---|---|---|---|
SEMESTAR I | |||
1. | Metdologija istraživanja | 6 bodova | 3+2 |
2. | Makroekonomska analiza | 8 bodova | 3+2 |
3. | Izborni predmet 1 | 8 bodova | 3+2 |
4. | Izborni predmet 2 | 8 bodova | 3+2 |
SEMESTAR II | |||
5. | Korporativno upravljanje | 6 bodova | 3+2 |
6. | Izborni predmet 3 | 6 bodova | 3+2 |
6. | Izborni predmet 4 | 6 bodova | 3+2 |
7. | Završni rad | 12 bodova | 3+2 |
Izborni predmeti za opcionu grupu ekonomija | |||
---|---|---|---|
Semestar | Predmet | Naziv izbornog predmeta | Fond |
I | Izborni predmet 1 Izborni predmet 2 |
1. Korporativna strategija 2. Međunarodna ekonomija 3. Oporezivanje dohotka |
3+2 3+2 3+2 |
II | Izborni predmet 3 Izborni predmet 4 |
1. Ekonomska diplomatija 2. Komporativne poreske strukture 3. Međunarodna trgovina i trgovinska politika 4. Operaciona istraživanja |
3+2 3+2 3+2 3+2 |
Izborni predmeti za opcionu grupu menadžment i marketing | |||
---|---|---|---|
Semestar | Predmet | Naziv izbornog predmeta | Fond |
I | Izborni predmet 1 Izborni predmet 2 | 1. Korporativna strategija 2. Poslovno i finansijsko restruktuiranje preduzeća 3. Preduzetnički menadžment | 3+2 3+2 3+2 |
II | Izborni predmet 3 Izborni predmet 4 | 1. Menadžment prodaje 2. Poslovna inteligencija 3. Strategijski marketing | 3+2 3+2 3+2 |
Izborni predmeti za opcionu grupu finansije | |||
---|---|---|---|
Semestar | Predmet | Naziv izbornog predmeta | Fond |
I | Izborni predmet 1 Izborni predmet 2 | 1. Analiza finansijskih izvještaja
2. Korporativna strategije
3. Oporezivanje dohotka
Poslovno finansijsko restruktuiranje preduzeća |
3+2
3+2
3+2 3+2 |
II | Izborni predmet 3 Izborni predmet 4 | 1. Analiza i investicija u hartije od vrijednosti
2. Komparativne poreske strukture
3. Korporativne finansije 4. Specijalni i konsolidavni bilansi |
3+2
3+2
3+2 3+2 |
ZAVRŠNI RAD I DIPLOMA
Student koji ispuni sve predispitne obaveze i položi sve ispite utvrđene odgovarajućim studijskim programom master akademskih studija stiče pravo da brani završni rad.
Odbranom završnog rada kandidat stiče zvanje Master ekonomije. Stručni, akademski, odnosno naučni naziv, uskladiće se prema nacrtu Zakona o zvanjima, odnosno definisaće u skladu sa čl. 9. st. 2. Zakona o visokom obrazovanju.